Przejdź do głównej zawartości

Książka o tym, jak zaczęliśmy robić świetne gry

30 lat historii polskich gier komputerowych nie doczekało się dotychczas całościowego opisu. Wprawdzie autor niniejszego tekstu od blisko dekady w ponad stu tekstach uwieczniał pionierskie dokonania krajowych twórców, czego zwieńczeniem stała się książka „Bajty polskie”, niemniej swoje opowieści konsekwentnie kończył w połowie lat 90., gdy spod telewizorów w polskich domach znikała Amiga, a z kiosków znikał magazyn „Top Secret”.

W historiografii pojawiła się zatem poważna luka, ponieważ choć „Top Secret” i Amiga odeszły wówczas bezpowrotnie, gry made in Poland miały się coraz lepiej. Aż do teraz ich historie trzeba było jednak wyławiać z licznych, rozproszonych po internecie i prasie branżowej artykułów.

Na szczęście luka została właśnie zapełniona. Kompletne dzieje polskich gier komputerowych spisał Marcin Kosman, autor książki „Nie tylko Wiedźmin”.

-- moją recenzję tej publikacji można przeczytać na stronie Intel iQ.